Odkryj najlepsze Gumy Ekspandery - Idealna guma ekspander do treningu

Odkryj najlepsze Gumy Ekspandery - Idealna guma ekspander do treningu
Autor Filip Duda
Filip Duda02.11.2023 | 6 min.

Gumy ekspandery to świetne akcesorium treningowe, które można wykorzystać do ćwiczeń siłowych w domu lub na siłowni. Są lekkie, zajmują mało miejsca i pozwalają w pełni kontrolować obciążenie podczas wykonywania ćwiczeń. Stosując gumy podczas treningów mięśni rąk, nóg, pleców, brzucha i innych partii ciała wzmacniamy mięśnie, poprawiamy kondycję i modelujemy sylwetkę.

Kluczowe wnioski:

  • Gumy ekspandery to świetny sprzęt treningowy do domu i siłowni
  • Wzmacniają mięśnie, poprawiają kondycję, modelują sylwetkę
  • Są lekkie, zajmują mało miejsca, pozwalają kontrolować obciążenie
  • Można używać do ćwiczeń rąk, nóg, pleców, brzucha i innych partii ciała
  • Dobierając gumy, zwróć uwagę na ich jakość i odpowiedni opór

Gumy ekspandery - jak działają i jakie dają efekty

Gumy ekspandery to niezastąpione akcesoria treningowe, które można wykorzystać do ćwiczeń kondycyjnych, siłowych lub modelowania sylwetki. Gumy ekspandery zwane również gumami do ekspandera działają na zasadzie oporu. Rozciągając gumę, mięśnie muszą pracować z większym wysiłkiem, przez co się wzmacniają i rozwijają. Mogą być pomocne przy zwiększeniu siły i masy mięśniowej, poprawie kondycji czy spalaniu tkanki tłuszczowej.

Inną zaletą gum ekspanderów jest to, że pozwalają w pełni kontrolować intensywność ćwiczeń. Możemy dobrać odpowiedni kolor gumy do pożądanego poziomu obciążenia. Najczęściej występują ekspandery o sile: żółte - lekkie, czerwone - średnie, zielone - ciężkie. Dobierając kolor możemy samodzielnie modelujemy swoje mięśnie w domu lub na siłowni.

Popularne ćwiczenia z gumami ekspanderami

Najczęściej gumy ekspandery wykorzystuje się do treningu górnej połowy ciała - mięśni rąk, barków, klatki piersiowej i pleców. Pozytywnie wpływają również na stawy łokciowe i barkowe oraz poprawiają ich ruchomość. Przykładowe ćwiczenia to uginanie ramion ze sztangą lub ćwiczenia na bicepsy. Do wzmocnienia tylnej partii barków doskonale sprawdzą się wiosła. Gumy ekspandery świetnie się nadają także do rozciągania i poprawy zakresu ruchu.

Z kolei, aby wzmocnić mięśnie nóg można wykonywać z gumami do ekspandera przysiady, wyciskanie nóg czy prostowanie nóg leżąc. Podczas wykonywania ćwiczeń mięśnie nóg silnie się napinają i rozwijają.

Rodzaje gum ekspanderów - które wybrać do domu lub siłowni

Na rynku dostępne są różne rodzaje gum ekspanderów o zróżnicowanych parametrach. Dobór odpowiedniego rodzaju gum zależy głównie od celu treningowego jaki chcemy osiągnąć oraz wymaganego obciążenia podczas ćwiczeń.

  • Gumy o budowie płaskiej - stosuje się je najczęściej do ćwiczeń z użyciem uchwytów i sztang
  • Wężowe gumy ekspanderów - mają zmienną grubość i są wygodniejsze w samodzielnym trzymaniu w ręku

W sklepach sportowych lub internecie znaleźć można także tzw. pętle gumowe, które posiadają plastikowe uchwyty z obu końców. Zapewniają większy komfort podczas ćwiczeń i nie wyślizgują się z rąk.

Inne ważne kryteria przy doborze gum do ekspandera to ich kolor, oznaczający poziom oporu oraz długość. Standardowe długość gum waha się pomiędzy 30 a 150 cm. Im dłuższa guma ekspanderowa, tym większe możliwości treningowe.

Wady i zalety gum ekspanderów

ZaletyWady
Niska cenaOgraniczona trwałość
Mobilność i wygodaKonieczność regularnej wymiany
Możliwość doboru oporuWąski zakres ćwiczeń

Czytaj więcej: Odkryj moc Boswellii na stawy - Przegląd, opinie na forum i korzyści z boswellia serrata

Ćwiczenia z gumami ekspanderami na mięśnie ramion i pleców

Gumy ekspandery są świetnym narzędziem treningowym do ćwiczeń wzmacniających mięśnie ramion i klatki piersiowej. Wystarczy je zaczepić w stabilnym punkcie na uchwycie lub drążku, a następnie wykonywać różne ćwiczenia.

Wśród popularnych ćwiczeń na mięśnie ramion wykonywanych z gumami do ekspandera znajdują się m.in.:

  • Uginanie ramion ze sztangą lub drążkiem w staniu lub siedząc
  • Wyciskanie sztangi leżąc (tzw. bench press)
  • Rozpiętki z gumami zaczepionymi z tyłu (wzmocnienie mięśni barków)

Natomiast do wzmocnienia mięśni pleców można wykonać następujące ćwiczenia bazujące na ściąganiu łopatek:

  • Wiosła pionowe
  • Wiosła poziome w staniu z lekkim przodem
  • Ściąganie drążka siedząc

Podczas treningu pleców z gumą ekspandera zawsze pamiętaj aby utrzymywać prawidłową postawę i nie zbyt mocno odchylać tułów do tyłu.

Ćwicząc z gumami ekspanderami zyskujemy siłę i rzeźbią budowę ciała. Dobierz odpowiedni kolor gumy aby osiągnąć zamierzone cele treningowe.

Trening z gumami na mięśnie nóg - przysiady, prostowanie nóg

Oprócz treningu górnej połowy ciała, gumy ekspandery są pomocnym akcesorium do ćwiczeń mięśni dolnych partii ciała - głównie nóg. Za sprawą regulowanego oporu, wpływają na wzrost siły i masy mięśniowej ud, łydek i pośladków. Przynoszą zarówno korzyści kulturystom jak i osobom dbającym o sprawność fizyczną.

Wśród podstawowych ćwiczeń z gumami ekspanderami na mięśnie nóg wymienić można:

  • Przysiady ze sztangą lub bez obciążenia
  • Wyciskanie nóg na maszynie lub leżąc
  • Prostowanie nóg leżąc ze sprzętem lub bez
  • Unoszenie pięt w siadzie

Ważne aby podczas wykonywania powyższych ćwiczeń, z gumami do ekspandera prawidłowo napinać mięśnie i zachować stabilną postawę ciała.

Wykonywanie przysiadów z gumami

Jednym z podstawowych ćwiczeń kształtujących mięśnie nóg są przysiady. Można je wykonać ze sztangielkami, drążkiem, bez obciążenia lub właśnie z gumami ekspandera. Takie gumy do ekspandera zakłada się w okolicy kostek i przeprowadza przysiad jednocześnie rozciągając gumę. To zwiększa opór, na jaki mięśnie muszą pracować.

Gumy ekspandery - porady dotyczące doboru oporu

Gumy ekspandery dają duże możliwości treningowe, gdyż pozwalają dopasować opór do indywidualnych potrzeb i zaawansowania. Na ogół gumy do ekspandera sprzedawane są zestawach zawierających od 3 do 5 kolorów, które określają ich wytrzymałość.

Kolory takich gum ekspanderowych oznaczają zwykle:

  • Żółte - opór lekki - dla osób początkujących lub do rozgrzewki
  • Czerwone i niebieskie - opór średni - do zajęć ogólnorozwojowych
  • Zielone i czarne - opór duży - dla osób zaawansowanych

Przy zakupie gum ekspanderowych warto sprawdzić ich wytrzymałość podaną w kg/cm, aby trafnie określić wymagany stopień obciążenia.

Gdzie kupić dobrej jakości gumy ekspandery za najlepszą cenę

Poszukując gum ekspanderów warto zwrócić uwagę przede wszystkim na ich parametry jakościowe, które przełożą się na komfort i bezpieczeństwo podczas ćwiczeń.

Wysokiej jakości gumy do ekspandera powinny charakteryzować się:

  • Równomierną grubością na całej długości
  • Odpornością termiczną i ścieralną
  • Brakiem ostrych krawędzi
  • Elastycznym i miękkim materiałem

Tanie, niskiej jakości gumy ekspanderowe mogą ulegać szybkiemu zużyciu, pękaniu lub powodować otarć podczas ćwiczeń. Dlatego lepiej zainwestować w dobrej klasy sprzęt.

Sprawdzone marki oferujące wysokiej klasy gumy ekspanderowe w ciekawych cenach to m.in. Unicross, Askina, Kettler czy Reebok.

Podsumowanie

Gumy ekspandery to uniwersalne akcesorium treningowe, które świetnie sprawdza się zarówno podczas ćwiczeń w domu, jak i na siłowni. Ich niewielkie rozmiary w połączeniu z regulowanym oporem pozwalają wzmacniać i kształtować mięśnie całego ciała. Stosując gumy do ekspandera o odpowiednio dobranym kolorze, możesz samodzielnie decydować o intensywności swojego treningu siłowego.

Niniejszy artykuł przybliżył budowę i działanie gum ekspanderów, przedstawił podstawowe rodzaje i sposoby doboru tych akcesoriów treningowych. Dowiedziałeś się jakie efekty można osiągnąć stosując gumy ekspandery oraz jakie ćwiczenia warto z nich wykonywać na poszczególne partie mięśni. Teraz z pewnością łatwiej będzie Ci rozpocząć przygodę z tym uniwersalnym sprzętem.

Pamiętaj, że regularne stosowanie gum ekspanderowych podczas treningów pozwoli wzmocnić Twoje mięśnie, zredukować tkankę tłuszczową i poprawić kondycję. Kontrolując obciążenie za pomocą kolorów gum, możesz stopniowo zwiększać intensywność swoich ćwiczeń i osiągać założone cele treningowe. Powodzenia!

Mam nadzieję, że informacje zebrane w tym artykule będą dla Ciebie pomocne i zainspirują do rozpoczęcia treningów z wykorzystaniem gum ekspanderowych. Życzę sukcesów!

Najczęściej zadawane pytania

Najpopularniejsze rodzaje to gumy płaskie, wężowe oraz pętle z uchwytami. Różnią się kształtem i przeznaczeniem - gumy płaskie używa się najczęściej ze sprzętem np. sztangą, wężowe są wygodniejsze do samodzielnego trzymania, a pętle posiadają specjalne uchwyty.

Ceny gum ekspanderów są zróżnicowane i zależą od producenta oraz jakości. Za zestaw 3-5 gum można zapłacić od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Różnią się głównie wytrzymałością.

Kolory oznaczają poziom oporu - żółte to opór lekki dla początkujących, czerwone i niebieskie średni dla treningów ogólnych, zielone i czarne duży opór dla zaawansowanych.

Gumy ekspandery sprawdzają się przy treningu mięśni rąk, barków, pleców, klatki, brzucha, nóg - przysiady, wyciskanie, prostowanie nóg. Ćwiczenia zależne są od twoich celów.

Aby wydłużyć żywotność gum, należy odpowiednio je przechowywać, chronić przed uszkodzeniami, wysoką temperaturą oraz regularnie wymieniać zużyte sztuki.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Ciastka Proteinowe: Przepyszna i Zdrowa Alternatywa dla Słodkości Białkowych
  2. Odkryj zalety Białka Kazeinowego dla Twojego zdrowia i wydajności treningowej
  3. Najlepszy Ranking Odżywek Białkowych 2019: Izolat Białkowy i Ranking Białek
  4. Odkryj moc Now Foods Super Enzymes - Najlepsze super enzymy teraz dostępne!
  5. Wyprzedaż Suplementów: Wyprzedaż Odżywek Po Terminie, Białko na Wyprzedaży
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Filip Duda
Filip Duda

Jako specjalista od żywienia i treningów, przybliżam tajniki suplementacji oraz motywacji do osiągnięcia najlepszej formy. Moje artykuły pomagają Ci wybrać odpowiednie suplementy i zrozumieć korzyści zdrowego odżywiania.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły